متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : با قهرمانان    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۵:۱۹    دیده شده : 882

پرس سینه با اسکات مندلسون


پرس سینه با scot mendelson
فکر نمی کنم هیچ ورزشکاری وجود داشته باشد که عاشق پرس سینه باشد و scot را نشناسد.او برای مدت 8سال دارنده رکورد جهانی پرس سینه با عدد حیرت انگیز 715 پوند و یا 324 کیلوگرم بود.او همچنین در دسته وزنی 275 پوند از سال 2009 دارنده رکورد جهانی پرس سینه با تجهیزات ویژه(سوت پرس) با رکورد 1031 پوند و یا 468 کیلوگرم می باشد.
او تنها کسی است که در یک مسابقه 3 تلاش بالای 1000 پوند در حرکت پرس سینه داشته است. ذکر افتخارات ورزشی و قهرمانی های scot از حوصله مطلب حاضر خارج است.ما نیز قصد آوردن بیوگرافی این قهرمان را نداریم شما ورزشجوی گرامی در صورت تمایل با کمی جستجو در اینترنت می توانید بیش تر با این اسطوره پرس آشنا شوید.
scot یک ورزشکار فوق العاده باهوش و همین طور سخت کوش است و بخش اعظم زندگی خود را صرف یک کار کرده است و آن کار چیزی نیست جز پرس!
او حقیقتا یک متخصص پرس سینه است.ما در این جا کلیاتی از پرس به شیوه scot را برای شما می آوریم.
Scot همواره به ورزشکاران می گوید من وقتی حرکت پرس را انجام می دهم این کار را با سینه یا بازوهای خود نمی کنم بلکه من پرس را با تمام بدن خود انجام می دهم از انگشت پا گرفته تا سر.
در بیان ساده شیوه scot شما باید ابتدا روی میز پرس دراز بکشید به گونه ای که سر شما خارج از سطح میز قرار بگیرد، سینه پای خود را در زمین فرو کنید در ناحیه ای عقب تر از زانوی شما اما نه آنقدر عقب که شما در وضعیت قفل کامل قرار بگیرید و توان حرکت و چالاکی به کلی از شما گرفته شود.
سپس میله هالتر را مانند حرکت بارفیکس دست بر عکس بگیرید و در حالی که شانه های خود را تا حد امکان از پشت به یک دیگر نزدیک می کنید بالا تنه خود را آنقدر که می توانید به سمت جلوی میز بکشید در این نقطه با کول های خود روی میز فرود آیید و محکم در همین نقطه به میز بچسبید و در آن فرو بروید و اصطلاحا پل بزنید، این گونه پایه ای استوار برای پرس ایجاد کنید.
وقتی که شانه های خود را به یک دیگر نزدیک می کنید تصور کنید قرار است یک مداد را میان شانه های خود نگه دارید.شما باید این وضعیت را در تمام طول پرس حفظ کنید.نباید این کار را مانند فیگور زیر بغل از پشت انجام دهید بلکه سعی کنید این کار را در استخوان ها و اسکلت خود انجام دهید و سپس با مجموعه عضلات خود این وضعیت را تثبیت کنید.
دقت کنید شما باید فقط و فقط در جایی در میانه عضلات کول به میز چسبیده باشید و نباید با کمر صاف به طور کامل در تماس با میز قرار بگیرید.
پاشنه و مچ پای خود را به سمت زمین فشار دهید،با این کار تنش شدیدی در پایین تنه (چهار سر،همسترینگ،باسن و...) ایجاد می شود که باید در تمام مدت پرس حفظ شود.
نکته:
شما باید با این تنش سعی کنید خودتان را با شدت زیاد به سمت عقب و نه بالا به طور مداوم هل بدهید.شما چون از محل کول های خود به میز چسبیده اید در واقع به عقب نباید حرکت کنید ولی این نیروی شدید رو به عقب را ایجاد کنید و آن را در محل کول های خود احساس کنید تاکید می کنم این نیروی رو به عقب باید در تمام مدت پرس حفظ شود قبل از این که هالتر را از رک جدا کنید تا اتمام حرکت.
حال می توانید هالتر را در محل مناسب خود گرفته و از رک جدا کنید برای اینکار فقط آرنج ها صاف می شود و شانه ها باید بدون حرکت و در همان وضعیت قفل در عقب باقی بمانند.
scot می گوید بازوها نباید چیزی جدا از بدن باشد به عبارت دیگر شما در حرکت پرس باید با ایجاد تنش در عضلات پشتی و سر داخلی پشت بازوهای خود بازوها و بدن را به یک مجموعه واحد بدل کنید.
برای شروع فرود آوردن هالتر باید این کار را خودتان انجام بدهید! لابد می گویید مگر قرار است چه کسی اینکار را انجام دهد؟ منظور من این است که شما باید این کار را مانند یک حرکت کشیدن به سمت خود یا روئینگ همانند هالتر خم انجام دهید اجازه ندهید هالتر به واسطه وزنی که دارد آزادانه به سمت سینه شما فرود آید در صورت انجام دادن این کار شما تنش در عضلات خلفی سر شانه ، رمبوید ، زیر بغل و حتی پشت بازو را از دست خواهید داد که این چیز خوبی برای پرس کارآمد و قدرتمند نیست.
در آخر برای پرس باید تمام تنش و انرژی ذخیره شده در عضلات بدن را از طریق پاهایی که در زمین میخکوب شده اند به سمت عقب یعنی سمتی که یار کمکی شما می ایستد روانه کرده و در ادامه هالتر را به سوی نقطه ای هدایت کنید که در ابتدا حرکت را شروع کرده اید.
scotاین نیرو را که از عضلات پا و باسن عبور کرده ودر ادامه توسط عضلات سینه، شانه و پشت بازو تشدید می شود body drive می خواند در حالی که اغلب پاور لیفتر ها از leg drive سخن می گویند. این چیزی است که در واقع او را متمایز می کند.
او خود این نیرو را به امواج سونامی تشبیه می کند و می گوید قدرت تخریب سونامی به دلیل بزرگی و بلندای موج پیشرونده نیست بلکه به دلیل اقیانوسی است که در پشت این موج در حرکت است.
لازم به ذکر است scot خود می گوید آموختن این شیوه پرس حداقل به یک سال تمرین نیاز دارد.
ورزشجوی گرامی اگر شما یک پاورلیفتر و یا علاقه مند به پرس سینه هستید من به شما توصیه می کنم با سبک scot بیش تر آشنا شوید او حقیقتا یک استاد بی نظیر پرس می باشد. در دنیا انگشت شمار هستند کسانی که به خوبی scot این کار را انجام دهند.نگارنده در این جا می بایست کلی گویی را رعایت می کرد اما در قسمت های دیگر وبسایت varzeshjoo فرصت تبادل دانش و تجربیات وجود دارد.          م.جوادی

 

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت