متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : دانستنی ها    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۲۰:۳۸    دیده شده : 358

قوانین ددلیفت


خطا های ددلیفت در پاورلیفتینگ
در یک مسابقه پاور لیفتینگ حرکت ددلیفت به نسبت اسکات و پرس قوانین ساده تری برای پیروی کردن دارد و به لحاظ فنی ورزشکار شانس بیش تری دارد تا با چراغ های قرمز تیم داوری مواجه نشود و البته این مساله ناشی از ساده تر بودن ماهیت لیفت نسبت به دو حرکت یاد شده است.
در صحنه مسابقه پس از این که اعلام می شود وزنه گذاری انجام شده، شما یک دقیقه فرصت دارید تا بر روی پلتفرم رفته و حرکت خود را انجام دهید. برای حرکت ددلیفت فرمان شروع وجود ندارد و مجازید هر زمان از 60 ثانیه ای که برای شما در نظر گرفته شده حرکت خود را انجام بدهید.
در جای گیری و شروع حرکت آزادی عمل زیادی دارید شما می توانید ابتدا هالتر را بگیرید سپس پاهای خود را در جای مناسب قرار دهید و یا ابتدا جای پاهای خود را مشخص کنید و بعد اقدام به گرفتن هالتر کنید.همچنین شما می توانید پاهای خود را در هر جایی میان صفحه های روی هالتر قرار دهید برخی پاورلیفتر ها با پاهای باز لیفت می کنند sumo deadlift برخی دیگر با پاهای نزدیک به هم conventional deadlift.
اشاره می کنیم به خطا هایی که با ارتکاب به آن ها شما از دید داوران سزاوار دریافت چراغ قرمز دانسته خواهید شد .
یک حرکت ددلیفت سالم به زبان ساده یعنی این که پشت وزنه قرار بگیرید و بعد از خم شدن و گرفتن هالتر با حالتی استوار و حرکتی روان و پیوسته به طور کامل بایستید و در این وضعیت باقی بمانید؛ وقتی داور مسابقه به شما مجوز اتمام حرکت را داد می توانید وزنه را زمین بگذارید.حالا می توانید منتظر دریافت ۳ چراغ سفید از تیم داوری باشید!
هر گونه تخطی از تعریفی که شد خطا محسوب می شود.
گفتیم بعد از گرفتن هالتر با حالتی استوار.
یعنی اینکه شما باید وضعیت پاهای خود را در طول حرکت حفظ کنید. بعد از اقدام به لیفت هر گونه حرکت پاشنه یا پنجه پاها در هر جایی از حرکت خطا محسوب می شود.
گفتیم حرکتی روان.
یعنی این که نباید در دامنه حرکت هالتر را به بدن خود تکیه دهید و بعد اقدام به تکمیل حرکت کنید عموما ورزشکار ها این کار را پس از اینکه هالتر از زانو های آن ها عبور کرد انجام می دهند در لاتین به این کار ramping و به تکرار آن hitching گفته می شود. برخی فدراسیون های برگزار کننده مسابقات پاورلیفتینگ اَشکال خفیفی از ramping را در صورتی که ورزشکار برای کمک به تمام کردن لیفت استفاده نکرده باشد مجاز می دانند. اما hitching بدون شک شما را با 3 چراغ قرمز مواجه می کند. بد نیست بدانید در مسابقات قوی ترین مردان در آیتم های لیفت ramping و hitching عموما مجاز است. 
ماریوس پودزانفسکی Mariusz Pudzianowski ورزشکار لهستانی که با 5 بار قهرمانی در مسابقات قوی ترین مردان جهان نام خود را در کتاب گینس ثبت کرده است استاد تمام استفاده از ramping در آیتم های لیفت بود.
گفتیم حرکتی پیوسته.
یعنی این که باید در تمام دامنه لیفت، هالتر فقط حرکت رو به بالا داشته باشد.در هر جایی از دامنه حرکت اگر هالتر هر چند بسیار اندک به سمت زمین بازگردد و دوباره توسط شما لیفت شود خطا محسوب می شود.
گفتیم به طور کامل بایستید.
یعنی اینکه به لحاظ آناتومی داور شما را در وضعیت کاملا ایستاده ببیند. زانوها باید به طور کامل قفل شود و شانه ها موازی یا عقب تر از راستای بدن قرار بگیرد. لازم نیست این کار ها را بطور اغراق آمیزی انجام دهید فقط به صورت طبیعی در حالت ایستاده قرار بگیرید.با بدن خود مهربان باشید! انحنای بیش از حد در کمر یا قفل کردن عجیب و غریب شانه ها در عقب یا بالا کشیدن افراطی سر و سینه چیزی نیست که تیم داوری از شما بخواهد.
گفتیم در این وضعیت باقی بمانید.
قبل از گذاشتن وزنه نیاز به اجازه داور دارید و این تنها فرمان داوری می باشد که شما در حرکت ددلیفت نیاز دارید. داور تا شما را برای یک لحظه در وضعیت ایستاده و با ثبات نبیند دست خود را پایین نمی آورد.در صورتی که نتوانید این تصویر را برای داور ایجاد کنید، شما فرمان او برای ادامه را دریافت نمی کنید. همچنین اگر شما بتوانید به طور کامل بایستید اما قبل از فرمان داور اقدام به گذاشتن وزنه نمایید این کار شما، خطای فنی تلقی خواهد شد و این مورد احتمالا شایع ترین خطا در میان پاورلیفتر ها در حرکت ددلیفت می باشد.
از شما ورزشجوی عزیز که قصد حضور در مسابقات پاور لیفتینگ را دارید تقاضا می کنم در جلسات تمرینی خود به ویژه در ایام نزدیک به روز مسابقه به نکته اخیر توجه لازم را داشته باشید. تمرین برای حفظ قفل کامل باعث می شود وقتی روی پلتفرم قرار گرفتید برای کسب چراغ های سفید داوران چالش کم تری پیش رو داشته باشید.
گفتیم وزنه را زمین بگذارید.
یعنی اینکه شما باید وزنه را با حالتی از کنترل زمین بگذارید البته باز هم لازم نیست اغراق آمیز و یا آهسته این کار را انجام بدهید اما رها کردن وزنه از بالا خطا محسوب می شود. م.جوادی

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت