متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : خواهر خوانده    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۳۳    دیده شده : 258

خواهر خوانده 1


خواهر خوانده 1
در آغاز از شما می خواهم بدنسازی را ورزش تکرار های بی پایان، سوپر ست ها، ترای ست ها و دست یابی به ماکزیمم پمپ ندانید. پاورلیفتینگ نیز صرفا ورزشی با ست های یک تکراری، وزنه های غول آسا و 4 نفر مراقب با شکم هایی شبیه توپ بسکتبال نیست.
* ورزشکاران بسیاری در سطوح بالای این ورزش ها در دوره های متوالی و یا حتی هم زمان فعالیت کرده اند در این زمینه می توان از Stan Efferding، Johnie Jackson، Larry Wheels، Mark Bell و Ronie Coleman یاد کرد. ما در این مطلب قصد پرداختن به فعالیت های ورزشی این قهرمان ها نداریم. شما می توانید در صورت تمایل با کمی جست و جو در اینترنت اطلاعات بیش تری در این باره کسب کنید.
* تحقیقات بسیاری حاکی از این است که تمرینات قدرتی با تکرار های کم و شدت بالا، با تحریک و اثر گذاری در تار های عضلانی سریع انقباض، افزایش سنتز پروتئین و همچنین افزایش سطح تستسترون موجب هایپرتروفی و رشد عضلات می شود. در این باره می توان گفت شکی وجود ندارد.
اما این موضوع به این معنی نیست که پاور لیفتر ها در دامنه تکرار های بالا تمرین نمی کنند و یا این که بدنسازان شیوه رایج تمرین پرورش اندام را کنار گذاشته و اقدام کنند به تمرین های با شدت بالا. این موضوع نیاز به مدیریت دارد و ما قصد داریم به شیوه همین مدیریت بپردازیم.
* در فرایند قوی تر شدن، ثبت و ضبط وضعیت ورزشکار و بررسی چگونگی پیشرفت ورزشی نسبت به فرایند عضله سازی ،کاری ساده تر و کم خطا تر است. به زبان ساده شما اگر در حال افزایش وزنه های تمرینی و قوی تر شدن هستید می توانید یقین داشته باشید در حال رشد عضلانی نیز هستید. (در صورت همراهی با برنامه ریکاوری مناسب با عضله سازی)
* قوی تر شدن یک دانش است. و شما به عنوان بدنساز به آموختن تمام این دانش نیاز ندارید. سراغ پاورلیفتر ها بروید و از آن ها چیز هایی که لازم دارید بیاموزید. پاورلیفتر ها در طول زمان با کسب دانش و تجربه به کارآمد ترین و مجرب ترین روش ها و ابزار های قوی تر شدن دست یافته اند.
در گذشته بسیار اندک بوده اند کسانی که توانسته اند با وزنه 500 پوندی حرکت پرس سینه را انجام دهند. اما امروزه کم نیستند ورزش کار هایی که توانسته اند با بیش از 600 پوند و یا حتی 700 پوند این کار را انجام بدهند.
دیدن ورزشکاری که در حال حاظر در تلاش برای ثبت رکورد 800 پوند(362.8 کیلو گرم) برای پرس است انسان را حیرت زده می کند. او کسی نیست جز Julius Maddox . برای او آرزوی موفقیت می کنیم.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت