متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : اشتباهات رایج در پرس سینه    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۲:۱۳

پرس با کمر صاف


پرس با کمر صاف
احتمالا با اصطلاح پل زدن در پرس آشنا هستید. پاورلیفتر ها به شکل چشم گیری از این تکنیک استفاده می کنند.
منظور از پل زدن در پرس سینه چیست؟
پل زدن روی میز پرس نتیجه انقباض مجموعه ای از عضلات است به مانند: سرشانه پشت، کول، زیر بغل، فیله کمر، باسن و قسمت هایی از ماهیچه های پشت پا و...
آیا پل زدن در مسابقات پرس مجاز است؟
بله مجاز است. در قوانین فدراسیون IPF (International powerlifting federation) تماس 4 نقطه از ورزشکار با میز و زمین خواسته شده است: 1.تماس کف هر دو پا با زمین و تماس 2.کول یا سرشانه 3.سر 4. باسن با میز پرس.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید پل زدن صحیح ناقض هیچ یک از بخش های این قاعده نیست.
پل زدن چه فایده ای برای پاورلیفتر ها دارد؟
* هر چه شما شدید تر پل بزنید سینه شما یعنی جایی که هالتر باید با بدن شما تماس پیدا کند در ارتفاع بالاتری قرار می گیرد همینطور شانه ها بهتر در عقب و پایین قفل می شوند. از آن جایی که هالتر در دست های شما قرار دارد و دست های شما در محل مفصل شانه به بدن شما متصل شده اند در نتیجه هالتر در جای پایین تری نسبت به شما قرار خواهد گرفت. هالتر پایین تر و سینه بالاتر یعنی کوتاه شدن دامنه حرکت، یعنی بهبود رکورد.به تصویر زیر نگاه کنید که Maryana Naumova ورزشکار روسی چگونه این کار را انجام داده است.
آیا پل زدن برای بدنساز ها یا ورزشکار های غیر حرفه ای که فقط برای تناسب اندام تمرین می کنند فایده ای دارد؟
واقعیت این است که پل زدن یا arching دامنه حرکت عضله را کم می کند و همانطور که می دانید تمرین در دامنه حرکتی بالاتر، تخریب و در نتیجه تحریک بیش تری برای رشد در عضله ایجاد می کند. و از این منظر پل زدن نمی تواند برای بدنساز ها سودمند باشد.
از سوی دیگر استفاده از پل زدن سبب بهبود تکنیک شما و توان تمرین با وزنه های سنگین تر می شود. یکی از مولفه های حجم تمرین وزنه ای است که شما برای تمرین انتخاب می کنید و حجم تمرین بالاتر یعنی تحریک بیش تر برای هایپرتروفی و عضله سازی.
در بدنسازی نتایج خیره کننده تنها در دراز مدت حاصل می شود. تکنیک پل زدن شانه های شما را در وضعیت مناسب تر و ایمن تری برای پرس قرار می دهد. به این ترتیب شما شانس بیش تری برای دور ماندن از آسیب های مفصل شانه خواهید داشت.
آیا تکنیک پل زدن سبب آسیب در کمر و یا مهره های کمر می شود؟
پل زدن یک مهارت است و نیاز به آموزش، تمرین و تکرار دارد و اگر در شکل صحیح به خدمت گرفته شود برای شما هیچ زیانی ندارد. گفته می شود استرس پل زدن در حرکت پرس برای کمر بسیار کم تر از استرسی است که اسکات و یا ددلیفت در ناحیه کمر ایجاد می کنند.
هم چنین می توان گفت شانس آسیب کمر به سبب پل زدن در پرس بسیار کم تر از شانس آسیب مفصل شانه در پرس با کمر صاف می باشد.
این که پل زدن در پرس برای شما تا چه حد می تواند سودمند باشد بستگی به این دارد که چقدر هوشمندانه و به چه شکل این تکنیک را به خدمت گرفته اید. هوشمندانه یعنی این که بتوانید از ماکزیمم پتانسیل موجود در این تکنیک برای پیشرفت در راستای اهداف خودتان استفاده کنید.
اگر جز آن دسته از ورزشکار هایی هستید که عاشق پرس هستند و رویایی جز ثبت رکورد های جدید در پرس ندارند. با ورزش جو همراه باشید تکنیک پل زدن را موشکافانه و تخصصی در جای مناسب خود بررسی خواهیم کرد. م.جوادی

 

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت