متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : اشتباهات رایج در پرس سینه    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۱:۱۵    دیده شده : 323

باز کردن آرنج ها


باز کردن آرنج ها
یکی دیگر از اشتباهات رایج در پرس پایین آوردن هالتر در راستای گردن یا بالا سینه است.
فرود آوردن هالتر در مسیر مستقیم و باز کردن آرنج ها در پرس به شکلی که در پایین حرکت استخوان بازو با بدن زاویه 90 درجه داشته باشد به ویژه در بین بدنساز ها دیده می شود.
برخی از آن ها آگاهانه این کار را انجام می دهند با این تصور که عضله سینه بیشتر کشیده و تحریک به رشد شود.
این بهترین کاری است که می توانید برای صدمه زدن به شانه های خود انجام دهید. انجام پرس با این شیوه گشتاور وارد به مفصل شانه را به شدت افزایش می دهد در حالی که مفصل شانه را نیز در ضعیف ترین و در نتیجه آسیب پذیرترین حالت قرار می دهد. بخشی از تاندون ها و لیگامنت ها در میان استخوان کتف، ترقوه و استخوان بازو حبس می شوند و در نقطه پایینی پرس تحت فشار قرار می گیرند هم چنین بخش دیگری از این لیگامنت ها در زاویه نامناسب کاملا کشیده می شوند. ایجاد التهاب در این وضعیت با هر تکرار تشدید می شود و در نهایت منجر به آسیب دیدگی های جدی می گردد.
در فرم صحیح پرس سینه در نقطه پایینی حرکت، استخوان بازو زاویه ای کم تر از 90 درجه با بدن دارد همچنین هالتر در مسیری مورب پایین می آید و در قسمت های پایینی سینه با بدن تماس پیدا می کند و نه بالا سینه یا گردن. افزون بر ایمنی حرکت در این حالت با انتقال مناسب نیروی وزنه به سرشانه و پشت بازو، کارایی و توان شما نیز به شکل چشم گیری افزایش می یابد.

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت