متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : حرکت شناسی    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۱:۱۴    دیده شده : 326

پرس با تخته BOARD PRESS


 

پشت بازو های پولادین با BOARD PRESS

 


در میان پاورلیفتر ها پرس با تخته یقینا برترین تمرین برای پشت بازو ها به شمار می رود. تحقیقات علمی و تجربه ورزشکار ها هر دو موید این موضوع است که برای قفل آرنج زیر پرس های سنگین نیاز است تمام فیبر های عضلانی پشت بازو در تمرین با وزنه های سنگین برای این کار پرورش یافته باشد.
پشت بازو در بخش پایین پرس یا حتی پرس دست جمع، از نظر مکانیکی و اهرم بندی در وضعیت ضعیفی قرار می گیرد.
به طور کلی با خم شدن آرنج بیش از 90 درجه توانایی پشت بازو ها به شدت افت می کند. این موضوع حتی در حرکت های تک مفصلی ساده به مانند پشت بازو سیم کش، پشت بازو دمبل یا هالتر (skull crushers) و... نیز مشهود است.
با محدود کردن دامنه حرکت در پرس با تخته می توان پشت بازو ها را با وزنه های سنگین و شدت زیاد تمرین داد.
board press را می توانید با فاصله دست استاندارد یا دست جمع با استفاده از 2 تا 5 تخته و وزنه ای نزدیک به ماکزیمم پرس استاندارد خودتان و یا حتی بیش تر از آن انجام دهید.

با در نظر گرفتن مکانیک مناسب پشت بازو ها در پرس با تخته، همچنین حجم و شدت بالای تمرین، دور از ذهن نیست که پرس با تخته تاثیر چشم گیری در توسعه توان و هایپرتروفی پشت بازو ها داشته باشد.
یک پاورلیفتر پشت بازو های خود را تنها برای یک هدف پرورش می دهد. افزایش پرس.
از آنجایی که فیزیک حرکت، در پرس با تخته بسیار شبیه به پرس استاندارد است، این تمرین پشت بازوهای شما را دقیقا برای کاری که از آن ها می خواهید پرورش می دهد. این دلیل محبوبیت فوق العاده تمرین پرس با تخته نزد پاورلیفتر ها و پرس کار های حرفه ای به ویژه در دسته تجهیزات ویژه می باشد.
برای انجام این تمرین نیاز به تخته پرس دارید. در مورد این تخته ها قانون نوشته شده ای وجود ندارد و در اندازه و جنس های بسیار متفاوت استفاده می شوند. ضخامت آن ها معمولا کم تر از 4 سانتی متر است و در طول های مختلف (60-30 سانتی متر) ساخته می شوند.
جای دادن حرکت پرس با تخته در برنامه تمرین ورزشکار کاملا شخصی است و به نیاز ها، ضعف ها و اهداف ورزشکار وابسته است.
می توان با روشی که در سیستم Westside Barbell به کار می رود این تمرین را انجام داد یا در روز های جداگانه با سیستم 5*5 یا 3*3 و یا انجام ست های هرمی در پایان روز پرس استاندارد و یا بسیاری شیوه های دیگر.

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت