متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : ددلیفت    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۷:۰۲    دیده شده : 725

آموزش قلاب دست (HOOK GRIP) با "دکتر ددلیفت"



گیرش هالتر با قلاب کردن شست دست یا hook grip تکنیکی پیشرفته و فوق العاده کار آمد برای افزایش توان گیرش هالتر در حرکت هایی مانند ددلیفت، snatch یا clean and jerk می باشد.
در ادامه فواید و تکنیک اجرای قلاب کردن دست را از Cailer Woolam معروف به دکتر ددلیفت! خواهیم آموخت.
کایلر رکورد دار ددلیفت با عدد 432.5 کیلوگرم و بدون تجهیزات در حالی که تنها 98 کیلوگرم وزن داشت از شیوه hook grip در حرکت ددلیفت استفاده می کند.
عموما ورزش کار ها در حرکت ددلیفت دست های خود را به شیوه پشت رو می گیرند (mixed grip) .
پشت و رو گرفتن دست ها مانع از چرخیدن هالتر و در ادامه رها شدن آن از دست ورزش کار می شود.
اگر هر دو دست خود را از یک سو بگیرید به شکلی که کف دست ها به سمت خود شما باشد با رسیدن به وزنه های سنگین، هالتر در دستان شما خواهد چرخید.
شیوه hook grip به شما این امکان را می دهد تا با هر دو دست هالتر را از رو بگیرید، ضمن این که به هالتر اجازه چرخیدن نمی دهید. تفاوت hook grip با روش معمولی دو دست از رو، تنها در محل قرار گرفتن انگشت شست می باشد.
در این شیوه انگشت شست گرد میله هالتر قلاب می شود. سپس انگشت اشاره پشت انگشت شست قرار می گیرد هم چنین انگشت میانه روی نوک انگشت شست قرار می گیرد. و در آخر میله هالتر با دو انگشت باقی مانده مهار می شود.
کایلر بر این باور است که استفاده از پشت و رو گرفتن هالتر با افزایش رکورد ها رفته رفته برای ورزش کار دشوار می شود و ریسک پارگی عضله دو سر بازو برای دستی که هالتر را از پشت می گیرد نیز بالا می رود.
در صورتی که هر دو دست را از رو بگیرید این خطر به شدت کاهش می یابد.
کایلر می گوید فایده دیگر hook grip مربوط به تقارن در حرکت می باشد.
ما در تمام تمرین ها از دست ها مانند یک دیگر استفاده می کنیم، حرکت هایی مانند : شنا سوئدی، بارفیکس، پرس، شراگ و...
پس چرا برای تمرین ددلیفت باید دست ها را پشت و رو یا خلاف یکدیگر بگیریم؟
به زبان ساده شما با گرفتن هر دو دست از روی هالتر قوی تر خواهید بود چرا که این شیوه ای است که برای انجام هر کار دیگری بکار می بریم.
تقارن دست ها در ددلیفت هم چنین سبب حرکت صحیح وزنه در طول دامنه لیفت می شود و تفاوت آن با روش mixed grip کاملا محسوس است.
دلیل آخر برای استفاده از hook grip این است که توان گیرش هالتر در این شیوه بیش تر از شیوه پشت و رو (mixed grip) است. در نتیجه قادر خواهید بود وزنه های های سنگین تری لیفت کنید.

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت